The Harry Potter Tag





The Harry Potter Tag

Ik hou echt super veel van Harry Potter, ik vind de boeken super leuk en ook de films vind ik heel leuk om te kijken. En toen ik een tijd geleden de Harry Potter tag bij Teske zag (van teskuh.nl ) dacht ik echt OMG dit ga ik ook doen! Vandaar dus nu de Harry Potter tag.

Spoiler alert!


Wat is je favoriete boek?
Dat is bestwel een lastige vraag. Aan de ene kant zou ik zeggen het eerste boek, want dan is alles nog nieuw en dat is Harry nog heel klein. Maar ik vind boek vijf ook heel leuk omdat ik dat verhaal echt heel leuk vind. Maar ik moet er een kiezen... Dus ik ga voor boek vijf de orde van de Feniks.

Wat is je favoriete film?
Tussen films vind ik het nóg lastiger om te kiezen. Ik zit bij deze weer te twijfelen tussen deel één en deel vijf, maar ik vind ook de laatste film ik héél goed. Maar bij de laatste film vind ik vooral het einde van de film heel goed en bij de eerste film vind ik heel de film goed. Ik denk dat ik deel één de steen der wijze kies.

Wat is je minst favoriete boek?
Ik heb niet echt een boek van de serie die ik slecht vind, ik vind alle boeken leuk! Dus ik kan niet echt kiezen... Maar als ik echt moet kiezen, kies ik deel zes de halbloed prins, want dit vind ik denk ik het minst spannende boek. Het enige spannende stuk is als hij met Perkamentus naar de grot gaat. Het is nog steeds een leuk boek, maar dan het minst leuk als ik écht moet kiezen.


Delen van de films/boeken die jou lieten huilen?
Bij het stuk dat Perkamentus dood ging, ook toen dobby dood ging. Het stuk dat serius dood ging was ook echt zielig. Ik vond de stukken waar je Harry's familie zag ook echt mega zielig omdat die allemaal dood zijn. En in de laatste film het stuk dat sneep dood ging want je zag sneep altijd als zo'n evil persoon en hier niet. En in de laatste film gaat fred dood... Of george... Een van de twee. 

Als je een relatie zou krijgen met iemand uit de film, met wie zou dat zijn? (kan ook vriendin of gewoon een vriend ofzo)
Ik denk dat ik echt beste vriendinnen zou kunnen zijn met Hermelien! Ze lijkt me echt super aardig en ze houd ook van boeken. Hermelien lijkt me echt super aardig en een leuke vriendin.


Wat is je favoriete personage?
Ik heb meerdere favoriete personages. Ik vind de drie hoofdpersonen natuurlijk super leuk, en verder vind ik Hagrid echt geweldig en Perkamentus vind ik ook een heel goed personage omdat hij heel oud is maar altijd heel lollig is. Ook Loena vind ik heel leuk, gewoon omdat ze zo lekker gek is! 

Minst favoriete personage?
Draco vind ik aan de ene kant echt vreselijk maar aan de andere kant is het ook wel grappig altijd dat schampere. Ik vind wel Gladianus Smalhart echt vréselijk, hij is echt zo irritant! Niet normaal. 


Wat zou je patronus zijn?
Dit vind ik echt een hele moeilijke vraag. Ik denk eigenlijk als eerste aan een konijntje of een haas ofzo, dus ik denk dat. Konijntjes zijn namelijk lief maar wel weer heel snel.

Als je de steen van wederkeer, de onzichtbaarheidsmantel of de zegevlier zou mogen kiezen, welke zou je nemen?
Ik zou de onzichtbaarheidsmantel kiezen want dat is zo handig! Die zou ik ook heel vaak gebruiken denk ik. De zegevlier is ook wel leuk, zo'n machtige toverstok, maar waar heb je het nou echt voor nodig? En de steen van wederkeer vind ik een beetje eng want dat is met de dood en zo... Daar hou ik niet zo van. Ik zou de onzichtbaarheidsmantel kiezen!

In welke afdeling zou jij zitten?
Ik zou super graag in Gryffindor willen zitten, maar ik weet niet of ik moedig genoeg ben. Dus ik denk dat ik in Huffelpuf zou zitten. Huffelpuf is volgensmij echt het minst gewaardeerd maar Huffelpuf is echt leuk!


Zou je eerder een uil, een kat, een rad, of een pad als huisdier nemen? 
Ik zou een uil nemen! Uilen zijn super handig met post, en ze zijn lief! Een kat is ook wel leuk, maar ik vind het zielig om hem alleen te laten overdag en een uil kan lekker gaan vliegen enzo. Ik hou niet zo van ratten dus die zou ik niet nemen, en een pad zou ik echt kwijt raken net zoals Marcel... Oops.

Wat zou je favoriete vak zijn: toverdranken, toverspreuken, waarzeggerij of verweer tegen de zwarte kunsten?
Ik denk verweer tegen de zwarte kunsten want dan doe je allemaal gave dingen! En toverdranken lijkt me ook leuk want dan brouw je allemaal speciale drankjes. Maar ik denk dat ik het niet zo goed zou kunnen vinden met Sneep.

Als je iemand uit de cast mag ontmoeten, wie zou het dan zijn?
Ik denk Hermelien, want ze lijkt me echt super aardig en ze is echt een mega goede actrice. Maar ik zou Hagrid ook wel willen ontmoeten, gewoon om te kijken hoe groot hij in het echt is! Haha!

Heb je een van de Harry Potter games gespeeld?
Nee. Maar mijn broer heeft voor de wii wel een Harry Potter spel, dat is trouwens wel echt oud...

Als je in het zwerkbal team zou zitten, welke positie zou je dan hebben?
Ik zou denk ik zoeker zijn want zijn klein en ik ben niet echt lang. En dan word je niet zo snel door een beuker geraakt. En ik kan ook niet zo goed gooien dus dan hoef alleen maar achter de snaai aan te vliegen.

Wat is je favoriete quote van Harry Potter?

Afbeeldingsresultaat voor Harry potter quote    Afbeeldingsresultaat voor Harry potter quote

    


Was je blij met het einde?
Ja, ik denk het wel. het enige wat ik echt heel stom vond, was dat een van de tweeling dood ging! Dat vond ik echt niet leuk. Maar verder klopte alles en ik vond het ook mooi dat ze nog van 20 jaar later lieten zien.

Hoeveel betekent Harry Potter voor jou?
Ik denk er best vaak aan, en ik vind de boeken en films heel erg leuk! Ik weet niet zo goed wat het voor mij betekent maar ik word wel altijd blij van Harry Potter. :)

Nou dit waren ze dan, alle vragen van de tag. Ik vond het echt een hele leuke tag! Orginele vragen en natuurlijk leuk onderwerp.


Welk(e) boek/film vind jij het leukst?


Reacties

Populaire posts